понеділок, 14 грудня 2015 р.

Схема аналізу уроку іноземної мови

Схема аналізу уроку іноземної мови

Підготовка вчителя до уроку:
знання і виконання вимог програм, інших нормативних документів та інструктивно-методичних матеріалів з питань викладання іноземної мови;
планування уроку, формулювання мети, вибір типу та структури уроку;
підготовка роздаткового, дидактичного матеріалу, підбір текстів і зав­дань творчого характеру, а також комунікативних завдань.
Реалізація дидактичних і методичних прийомів навчання іноземної мови:
оптимальний вибір організаційних форм, методів і прийомів навчан­ня, застосування активних та інтерактивних методів і прийомів на­вчання;
наявність парних і групових форм роботи на початковому і середньо­му етапах навчання, співвідношення часу говоріння вчителя й учнів;
комунікативна спрямованість уроку;
усна основа навчання, активна мовна діяльність учнів;
постановка правильної вимови, інтонації, здійснення усного випере­дження, використання екстралінгвістичних засобів навчання, умов­но-мовленнєвих ситуацій;
систематичний розвиток навичок засвоєння іноземної мови з використанням усної розповіді вчителя, технічних засобів навчання, комп'ютерної техніки;
реалізація принципів свідомості, активності, систематичності й до­ступності у навчанні;
функціонально-ситуативний підхід у навчанні;
генералізація змісту навчання;
розвиток діалогічного мовлення за допомогою вправ, що вимагають постановки запитань і підготовки відповідей, побудова діалогів із за­даної ситуації, використання сюжетів картин і динамічних ситуацій;
розвиток монологічного мовлення за допомогою спеціальних вправ;
комплексно-диференційоване засвоєння мовного матеріалу;
самостійна робота учнів на уроці.
Опрацювання нової лексики у типових вправах; комунікативна спрямованість вправ:
Практичне навчання граматики:
навчання граматики на основі структурних моделей мови;
головні напрями роботи вчителя з метою забезпечення свідомого во­лодіння учнями структурою побудови речень іноземною мовою.
Використання вчителем резервів, закладених в особистості учнів. Створення на уроці особливого мікроклімату. Володіння вчителем техно­логією педагогічного спілкування. Врахування вчителем досвіду та інтересу учнів, формування внутрішньої мотивації до навчання. Індиві­дуалізація та диференціація навчання. Педагогічний такт вчителя.
Навчання читання:
з розумінням основного змісту тексту;
з розумінням повного змісту тексту;
вибірковий переклад текстів і частковий їх аналіз, у тому числі, склад­них речень у старших класах.
Робота з незнайомими текстами (газетами, додатковою літерату­рою).
Навчання письма.
Застосування звуко-світлових технічних засобів, комп'ютерної техні­ки. Раціональне використання часу уроку.
Використання вчителем на уроці досягнень педагогічної науки, пере­дового педагогічного досвіду.
Фахова (лінгвістична і методична)підготовка вчителя.
Виховна робота в процесі навчання.
Здійснення контролю за рівнем навчальних досягнень учнів. Додер­жання вчителем програмних вимог оцінки знань, умінь та навичок уч­нів. Ведення тематичного обліку знань.
Сформованість умінь і навичок усного мовлення:
складання запитань і підготовка відповідей на поставлені запитання;
володіння діалогічним мовленням;
володіння монологічним мовленням;
уміння вести бесіду.
Наявність умінь і навичок аудіювання:
звернення з проханням до учнів, реагування учнів на них;
прослуховування коротких аудіотекстів, відповіді на запитання, викла­дення змісту прослуханого рідною мовою, складання плану прослуха­ного тексту (усно і письмово).
Наявність умінь і навичок читання:
розуміння прочитаного;
виклад змісту прочитаного рідною мовою (письмово);
виклад змісту прочитаного іноземною мовою (усно);
складання діалогів на матеріалі прочитаного тексту;
коментоване читання;
5—8 класи: читання текстів, побудова запитань та відповідей, читання і переклад текстів, виразне читання;
9-12 класи: читання тексту про себе, побудова усних відповідей на поставлені вчителем запитання при вибірковій перевірці знань учнів; читання вголос окремих фраз або абзаців у відповідь на поставлене вчи­телем запитання; складання плану або запитань до тексту, читання за допомогою словника уривків тексту за завданням учителя.
Сформованість лексичних навичок:
рецептивне володіння лексикою; робота з індивідуальними картками (письмово, переклад з іноземної мови на рідну);
репродуктивне володіння лексикою, робота з індивідуальними карт­ками (усно, переклад з рідної мови на іноземну).
Виконання на уроці санітарно-гігієнічних вимог.
Методичне оцінювання навчальних досягнень учнів.
Основні позитивні моменти, та недоліки уроку.
     Загальна оцінка уроку.

Немає коментарів:

Дописати коментар