Схема аналізу уроку інформатики
навчально-методичне і технічне забезпечення уроку:
знання
вчителем вимог навчальних програм, нормативних документів,
інструктивно-методичного забезпечення викладання інформатики;
вибір
типу, структури уроку, відповідність змісту уроку навчальним програм;
доцільність
формування мети уроку, її відповідність нормативним вимогам;
підготовленість
до уроку: чистота, освітленість приміщення нормативним вимогам;
підготовленість
учнів до уроку (наявність на столах зошитів, підручників, ручок та інших
необхідних приналежностей), підготовка комп’ютерів (наявність необхідної
кількості комп’ютерів, чи розіслано програмне забезпечення);
як
учитель організував клас на роботу на початку уроку (чи потрібен час на
встановлення порядку і дисципліни, на перевірку відсутніх, чи була поставлена
перед учнями мета уроку тощо).
Оцінка основних особистісних якостей учителя на
уроці:
знання
предмета й загальна ерудиція вчителя;
рівень
педагогічної та методичної майстерності;
культура
мови, темп, дикція, інтенсивність, образність, загальна та спеціальна
педагогічна техніка;
ступінь
тактовності й демократичності;
загальний
вигляд вчителя, міміка, жести, культура поведінки.
Оцінка основних характеристик учнів:
ступінь
пізнавальної активності, творчості й самостійності;
рівень
загальнонавчальних та спеціальних умінь і навичок;
наявність
і ефективність колективних та групових форм роботи;
ступінь
дисциплінованості, організованості, зацікавленості.
Оцінка змісту діяльності вчителя та учнів:
науковість,
доступність і посильність матеріалу, що вивчається (вмінь та навичок, які
формуються);
актуальність
і зв’язок з життям, теорії з практикою;
ступінь
новизни, проблемності, зацікавленості навчального матеріалу (отримуваної учнями
інформації);
оптимальність об’єму запропонованого для
засвоєння матеріалу.
Оцінка ефективності способів діяльності вчителя й
учнів у ході уроку:
яке
обладнання використовувалося вчителем на уроці( наочні посібники, навчальні й
методичні посібники, комп’ютерні програми). Наскільки вони необхідні й доцільні
на даному уроці;
яка
загальна структура уроку, методи навчання;
раціональність
та ефективність використання часу уроку, оптимальність його темпу;
ступінь
раціональності й ефективності використовуваних організаційних форм, методів і
прийомів навчання;
рівень
зворотного зв’язку з усіма учнями в ході уроку;
ефективність
контролю за роботою учнів та рівень вимог, на яких проводилася оцінка знань,
умінь та навичок учнів;
ступінь
дотримання правил охорони праці та техніки безпеки учителем та учнями.
Оцінка мети і результатів проведеного уроку:
ступінь
конкретності, чіткості й лаконічності формулювання мети уроку;
реальність,
доцільність, складність і доступність мети;
ступінь
навчального впливу уроку на учнів (які навчальні знання, вміння й навички
сформовані);
ступінь
виховного впливу уроку на учнів (що сприяло їх формуванню і в якій мірі);
ступінь
впливу уроку на розвиток учнів (що саме сприяло їх розвитку);
обсяг
домашнього завдання, його доцільність, диференціація, відповідність нормативним
вимогам;
доцільність
застосованих на уроці методів та прийомів оцінки навчальних досягнень учнів;
застосування
вчителем активних, інтерактивних методик, інноваційних технологій навчання;
найбільш
позитивні ас пекти уроку;
найбільш
характерні недоліки уроку, шляхи його вдосконалення.
Немає коментарів:
Дописати коментар