Виховна робота школи





Роль учнівського самоврядування в становленні    особистості школяра.

  Сьогодення ставить перед педагогічними працівниками важливе і невідкладне завдання – виховання свідомого громадянина, патріота рідної землі, який володіє високою культурою міжнаціональних відносин, духовно та фізично досконалий, готовий жити у громадянському суспільстві. Виховати патріота – означає наповнити повсякдення життя дитини благородними почуттями, які забарвлювали б усе, що людина в цьому віці пізнає і робить.
  Педагогічний колектив Чернятинської  ЗОШ І-ІІІ ст.  поставив перед собою завдання максимально наблизити процес виховання до реалій сьогодення. Звідси випливає новий напрямок виховної роботи – реалістичне виховання. Мету ми не ставимо зразу, а паралельно виробляємо, але не як мету виховання, а як мету поліпшення шкільного життя. Треба було щось кардинально змінювати в плані виховної роботи. Для цього була створена ініціативна група з числа учнів, педагогів, яка розробила план вдосконалення основних напрямків виховання через учнівське самоврядування. Виникла ідея створити в межах школи учнівську державу.
  Першим етапом було обрання шкільного учнівського парламенту. Написано закон про вибори і схвалений учнівською конференцією. Тут і все закрутилося.   Висунення кандидатів, реєстрація у виборчій комісії. передвиборча агітація, довірені особи, зустрічі з виборцями ну і звичайно саме голосування – демократичне, таємне з використанням бюлетенів. Урочисто прибраний зал, урна, місця для заповнення бюлетенів, прапор держави, все це піднімало дух дітей, дисциплінувало. А як зацікавлено і з острахом голосували п'ятикласники. Дивлячись на це ми педагоги розуміли, що є плоди нашої праці.
  Мета у всієї школи стояла така: створити країну з усіма її атрибутами. Хочу похвалитися що у 2003році наша школа першою в районі презентувала герб, прапор, гімн. Кожного понеділка  загальношкільна лінійка починається молитвою, виконуємо гімн держави, школи і піднімаємо два прапори відповідно України і школи. Після цього на засіданні парламенту опрацьовано і прийнято закон про вибори президента школи.
    Участь у голосуванні приймали і педагоги. Це говорить про демократичний устрій в нашій школі і спільну відповідальність, про партнерство.
   Наказом по школі день 14 листопада оголошено Днем Шкільної країни. Цього року відзначено 11-ту річницю від дня заснування Шкільної країни. Проведено інагурацію президента учнівського самоврядування, представлення прем'єр-міністра і кабінету міністрів. Таким чином можна сказати, що Шкільна країна набула офіційного юридичного статусу з усіма її  державними регаліями.
  Через учнівське самоврядування проходять всі напрямки виховання. Комітети шкільного парламенту працюють на законотворчій основі. Закони приймаються парламентом, а потім передаються президенту який підписує їх перед всією школою, якщо не має зауважень, на загально шкільній лінійці. В школі є судова гілка влади, яка проводить спільні засідання президії учнівського самоврядування, батьківського комітету на які запрошуються порушники дисципліни з числа учнів разом з батьками. Для навчання батьків у школі оформлено кабінет батьківського всеобучу. На базі школи проведено районний форум голів батьківського комітету шкіл, керівників ЗНЗ.
  Знаковим у нашій школі є традиційне свято вручення паспортів учням 11-х класів. Цю традицію варто запровадити у кожній школі. Підсумком навчально-виховної роботи в школі є відкритий день знань, який проводиться у квітні.
В цей день проводиться урочиста лінійка де підбиваються підсумки навчального року, відбувається нагородження учнів , які посіли призові місця у ІІ – ІІІ етапах Всеукраїнських предметних олімпіадах, визначається учень переможець номінації “Учень року” з врученням премії, яку спонсорують педагоги школи. Закінчується інтелектуальною грою “Найрозумніший”.
    Під час святкування Дня школи проводиться день учнівського самоврядування, виставка-конкурс малюнків на тему: «Школа майбутнього», виставка колекціонерів і завершується святкування концертом.
   Я думаю, що не випадково наша школа є базовою в плані учнівського самоврядування, методичної роботи і управлінської діяльності. Тому, що в школі працюють однодумці, наділені однією ідеєю виховати справжню людину, гідного патріота своєї держави.
   Перед нами стоїть найскладніша і найвідповідальніша справа – формування людських душ і характерів, загартування сердець і розуму.
   Нашим дітям потрібна не тільки опіка, скільки дружня порада, розумне керівництво, духовна підтримка.
   Давайте будемо пам'ятати:
 Виховання дітей – це не втішна розвага, а завдання, яке вимагає капіталовкладень – вадких переживань, зусиль, безсонних ночей і багато, багато думок .

                       Директор Чернятинської ЗОШ І-ІІІ ст. – Білий Б.В.













Регламент роботи
учнівського колективу
 Чернятинської ЗОШ І-ІІІ ступенів
на 2015-2016 навчальний рік

1.
Загальні збори колективу школи (вчителі, батьки, учні)
щороку: вересень, травень
2.
Засідання Президії учнівського самоврядування
щомісяця (2-й четвер)
3.
Засідання комітетів учнівського парламенту
щомісяця (1-й вівторок)
4.
Засідання кабінету міністрів
щомісяця (1-а середа)
5.
Випуск шкільної газети «Вісник парламенту»
щомісяця
6.
Екскурсії (музеї, виставочні зали, театри, автобусні)
 1 раз на місяць
7.
Класні збори
 2 рази на семестр
8.
Виховні години
згідно розкладу
9.
Класні оперативки
щопонеділка
10.
Єдиний санітарний день
п'ятниця
11.
Загальношкільна  лінійка : тематична, адміністративна
щопонеділка
12.
Чергування по школі
згідно графіка



                     Директор школи___________ Богдан Білий 











ІНАВГУРАЦІЯ
Президента  школи
                       Заступник директора: Школа, рівняйсь!
                      Для внесення Державного прапора України і прапору Чернятинської школи,
                        стати струнко! Внести прапори!
          .                 1. Гостей дорогих, і всю нашу родину шкільну  ми вітаємо щиро.
                       2. Із хлібом і сіллю, як завжди ведеться,
                           Ми зичим достатку усім і добра.
                            1.   Моя Україна – зоря світанкова,
                            Пшеничні лани, голубі небеса,
                            Її солов'їна калинова мова
                            Світиться, наче на сонці роса.
                       2. Все, що мріялось віками,
                          Сповнилось, настало
                        «Ще не вмерла Україна!»
                          Гордо прозвучало.
                          (Гімн держави, школи)
1.           Колись було:
        Щоб прийняти якусь ухвалу
        Віче праведне скликали
    2. Наше сьогоднішнє зібрання присвячене інавгурації  президента Шкільної країни   
        1.   Слово надається голові парламенту школи, голові виборчої  комісії по виборах президента .                         (зачитування протоколу)

        2.   Для прийняття присяги запрошуємо президента шкільної країни.
                         (прийняття присяги)
                             (виступ президента)
1.   Слово для привітання надається директору школи  Білому Богдану Васильовичу        (виступ)
2.
  Вітання першого президента (музичний номер)
1.   Під блакитним небом Україна рідна
Розправляє крила, наче вільний птах,
Хай вона підносить сьогодення гідно
І щасливим буде завжди крил розмах.
2. Дай, Боже, моїй країні
    Терпіння  і віру, й любов
    Щоб здійснить заповітні надії,
    Злетіти до них знов і знов.













П Р И С Я Г А

Президента Шкільної країни



Я,( прізвище, ім’я, по батькові),
волею учнів школи обраний Президентом Шкільної країни,
 заступаючи на  цей пост, повністю усвідомлюючи свою високу  відповідальність,урочисто присягаю, що буду вірно служити учням та колективу школи,   суворо дотримуватися Конституції України та Конституції Шкільної країни, сприяти  втіленню  їх у життя, зміцнювати авторитет школи,  охороняти права, свободи і законні інтереси учнів школи, гідно нести високе звання Президента  Учнівського самоврядування,   сумлінно виконувати свої обовязки.




















ЄДИНІ ПЕДАГОГІЧНІ ВИМОГИ ДО УЧНІВ
►► Прихід учнів до школи
1.  Учні приходять до школи не пізніше ніж за 15 хвилин до першого дзвінка.
2.   Учні, які прийшли після першого дзвінка, вважаються такими, що запізнилися.
3.  При вході до школи учні витирають ноги, вітаються із учителями, технічними праців­никами, товаришами. У гардеробі знімають верхній одяг. У гардеробі учні поводять себе тихо, спокійно, роздягаються швидко, не затримуючись. Ігри і метушня у гардеробі заборонені.
4.        Учні, які запізнилися, записуються у Журналі підсумків чергування за день черговим учи­телем чи адміністратором і отримують запис про запізнення у щоденник.
5.  Категорично забороняється приносити до школи речі, які не мають відношення до за­нять.
Єдині вимоги до зовнішнього вигляду школяра
1.  Учень  повинен з'являтися до школи у шкільній формі, яка є обов'язковою згідно з Указом Президента України від 12.06.96 р. № 417/96.
2.  Шкільна форма має бути бездоганно випрана та випрасувана.
3.  Взуття має бути в тон костюму, у дівчаток — на невисокому підборі..
4.  Зачіска повинна бути охайною, сучасною. Учень повинен мати чисту носову хустин­ку, гребінець.
5.  Учні зобов'язаний слідкувати за чисто­тою тіла, рук, зубів, носа. Нігті мають бути ко­ротко підстрижені, фарбувати не дозволяється.
6.  Яскраві прикраси, косметика заборонені.
7.     На свята учні мають бути одягнені урочисто. На вечори відпочинку, дискотеки дозволяється святковий одяг (не зухвалий, дитячого крою).
8.     На уроках фізкультури,  одяг і взуття мають бути відповідними.
9.     Під час розмови зі старшими учень пови­нен встати. Руки у кишенях тримати не дозво­ляється. На запитання відповідати спокійно. Не сперечатись.
10.У школі категорично забороняється палити.
11.Не допускається вживання нецензурних слів.


Вимоги до учнів на уроці
1.  Після першого дзвінка учні мають зайняти свої місця за партою, приготувавши все не­обхідне до уроку. На парті не повинно бути нічого зайвого.
2.  Учні вітають учителя стоячи.
3.  Черговий учень чітко доповідає вчителю про відсутніх і готовність класу до уроку.
4.  Для відповіді учень виходить до дошки, по­даючи учителю щоденник.
5.  В деяких випадках можлива відповідь учнів з місця, стоячи чи сидячи. Цей порядок ви­значає вчитель.
6.  Учень, який бажає відповідати чи щось за­питати у вчителя, зобов'язаний підняти руку. Привертати до себе увагу вчителя іншим спо­собом забороняється.
7.  Відповідаючи, учень стоїть біля дошки, облич­чям до класу. Говорить голосно, чітко, не по­спішаючи. На дошці пише охайно, розбірли­во. Під час відповіді з використанням карти, плакату, схеми користується указкою.
8.  Під час уроку, сидячи за робочим столом, учень зобов'язаний слідкувати за поставою, нахилом голови, розташуванням ніг. Учень зобов'язаний виконувати розпорядження вчи­теля стосовно правильної постави.
9.  Підказки, списування категорично заборонені.

10.Урок вважається закінченим лише після слів учителя «Урок закінчено». Учні встають і спо­кійно виходять, попередньо підготувавши все необхідне до наступного уроку.
11.Порушення цих правил фіксуються вчителем у журналі обліку поведінки учнів і записують­ся зауваження до щоденника учня.
Обов'язки чергового по класу
Черговий учень зобов'язаний:
1.  Прийти до школи за 15 хвилин до дзвінка.
2.  Провітрити клас (до уроків і після кожного уроку) і підготувати все необхідне для навчання.
3.  Перед початком кожного уроку доповісти учи­телю про відсутніх учнів і готовність класу до уроку.
4.  Слідкувати за наявністю журналу обліку пове­дінки учнів під час уроку і санітарного стану класу. На початку уроку подати його вчителю.
5.  Після уроків провітрювати клас, ретельно ви­мити дошку, порівняти стільці й парти, ви­терти пил на вікнах, партах, столі вчителя, підібрати папірці на підлозі, полити квіти.
6.  Виконавши всі обов'язки, доповісти про це черговому вчителю, здати йому журнал обліку поведінки учнів і санітарного стану.
7.  Отримавши оцінку за чергування, може бути вільним.
Вимоги до учнів щодо дотримання ними культури навчальної роботи
1.  Підручники, зошити, словники, щоденники учнів мають бути обгорнені.
2.  Письмове приладдя учня це: олівець, ліній­ка, гумка, а також приладдя для виконання завдань з геометрії, образотворчого мисте­цтва. Нічого зайвого на парті не повинно бути.
3.  Зошити учня мають бути чистими, охайними, із відведеними полями, правильно, грамотно і охайно підписаними.
4.  Не дозволяється починати нового зошита, як­що не дописаний старий.
5.  Обов'язкове дотримання учнями червоного рядка, полів, запис дати, пропуск одного рядка перед кожною письмовою роботою.
6.  Зошити зберігаються у спеціальній теці.
7.  Учень повинен мати по два робочих зошити і по одному для контрольних робіт з україн­ської та іноземних мов, математики. З інших предметів — по одному робочому зошиту і по одному для контрольних робіт. З іно­земних мов учні ведуть словники.
8.  Усі записи в зошитах і щоденниках ведуться чітко, охайно, розбірливим почерком.
9.  Щоденник учня повинен бути в обкладинці, без різних прикрас і зображень. Записи ве­дуться згідно з інструкціями. Щотижня що­денник підписується батьками.
10.Не дозволяється витирати, замальовувати на­писане в зошитах, щоденниках, виривати сто­рінки.
11.Неправильно написане має бути акуратно за­креслене однією лінією.


 Правила поведінки під час перерв
1.  Перерва для учня розпочинається лише після слів учителя «Урок закінчено».
        2.  Учень зобов'язаний:
2.1.Чітко та своєчасно виконувати вимоги чергових учнів та вчителів.
2.2.На перервах поводити себе тихо, спокій­но. Голосно розмовляти, кричати, бігати по сходах і коридорах категорично забо­ронено.
2.3.Виявляти повагу до старших, поступатися їм дорогою, місцем.
2.4.Не ображати молодших за себе.
2.5.Культурно поводити себе в їдальні. Обов'язково дотримуватися санітарно-гігієнічних вимог (мити руки з милом, користуватися серветкою чи рушничком).
2.6.Після приймання їжі прибрати за собою брудний посуд, поставити на місце сті­лець, подякувати людям, які нагодували.













Немає коментарів:

Дописати коментар