Схема аналізу уроку української мови
Підготовленість
вчителя й учнів до уроку:
наявність
плану уроку;
підготовка
дидактичного, роздаткового матеріалу, інших засобів навчання;
готовність
учнів до уроку;
раціональність
розподілу часу на окремі етапи уроку.
Організація
уроку:
доцільність
формування мети уроку;
цілеспрямованість
завдань, які вирішують на уроці;
логічна
послідовність окремих етапів уроку;
виконання
плану уроку.
Зміст
уроку:
відповідність
змісту темі уроку;
правильність
висвітлення уроку, формування визначень та висновків, зроблених на уроці;
освітня,
виховна, розвивальна цілісність та цінність уроку;
відповідність
матеріалу віковим особливостям, завдання особистісно-орієнтованого навчання.
Технологія
викладання й учіння:
відповідність
структури уроку обраному типу уроку;
оптимальність
вибору організаційних форм, методів і прийомів навчання;
види
вправ та ефективність їх використання;
робота
вчителя у напрямку формування і закріплення в учнів нових для них понять;
діяльність
учнів, спрямована на засвоєння й закріплення формально-алггоритмічних форм
частин мови, формування прийомів евристичного мислення, що визначає мовленнєву
культуру учня;
робота
з розвитку орфографічної та пунктуаційної грамотності;
ефективність
використання наочності, у тому числі ТЗН, комп’ютерної техніки;
вироблення,
враховуючи вікові особливості, в учнів навичок правопису, орфографічних
навичок, формування сталого інтересу до вивчення рідної мови;
формування
в учнів навичок самоосвіти та самовиховання, методика організації самостійної
роботи учнів;
використання
вправ, спрямованих на різні способи сприйняття, осмислення, запам’ятовування,
вправ, які формують свідоме відношення учнів до мовленнєвих явищ, розвивають
пізнавальні інтереси учнів;
методичні
прийоми, спрямовані на реалізацію основних дидактичних принципів навчання;
спрямованість
та отримання гарантованих результатів навчання;
використання
екстенсивних та інтенсивних методик, традиційних та інноваційних технологій
вивчення нового матеріалу;
Діяльність
учнів на уроці:
формування
активності учнів на етапі актуалізації та застосування знань та умінь;
різноманітність
видів і характеру самостійної роботи;
навчання
учнів обґрунтуванню своїх суджень, використанню порівнянь, узагальнень;
чи
вміють учні робити висновки, узагальнення, чи сприяють уроки мови розвитку
творчого мислення та уяви дітей, розвитку особистості дитини;
дисципліна
учнів на уроці.
Діяльність
вчителя на уроці:
застосування
матеріалу проблемного характеру, який вимагає вироблення активних мисленнєвих
прийомів;
мова
вчителя з точки зору емоційності, точності, виразності;
оцінка
міри впливу мовлення учителя на учнів;
реалізація
основних функцій вчителя, керівна роль вчителя (вміння керувати класом);
дотримання
педагогічного такту, реалізація прийомів співробітництва та співтворчості.
результати
уроку:
рівень
сформованих навчальних досягнень учнів, методика контролю знань, умінь, навичок
учнів, правильність і вмотивованість оцінювання, ведення темлатичного обліку
знань;
виконання
плану уроку;
реалізація
мети уроку;
розвивальне і виховне значення уроку;
Найбільш
вдалі елементи уроку;
Що на
уроці реалізовано не повністю або зовсім не реалізовано, причини невиконання
завдань уроку;
Загальна
оцінка уроку, як вчителю працювати над усуненням виявлених недостатків.
Немає коментарів:
Дописати коментар