Схема аналізу уроку фізики
Підготовка вчителя до уроку:
знання
і реалізація вимог навчальної програми, інших нормативних документів,
інструктивно-методичні матеріали з питань викладання фізики;
підготовка
завдань для практичних занять, підготовка навчального обладнання, дидактичного,
роздаткового матеріалу;
оптимальність
вибору мети, завдань уроку, тип уроку;
відповідність
змісту навчального матеріалу вимогам програми.
Науково-теоретичний
та методичний рівень викладання:
формування
природничо-наукової картини світу, матеріалістичного світогляду, формування навичок
самостійного здобування знань;
формування
і розвиток в учнів наукових знань та вмінь, необхідних для розуміння процесів і
явищ, які відбуваються в природі, техніці, побуті; значення використання
енергозберігаючих технологій; забезпечення доступності сприйняття школярами
навчального матеріалу;
розвиток
логічного мислення в учнів, використання в навчальному процесі задач-запитань
та експериментальних задач;
роль і
місце експерименту в процесі навчання, формування вміння користуватися
вимірювальними приладами під час самостійного виконання дослідів, експерименту,
практичних робіт;
використання
технічних засобів навчання, комп’ютерної техніки, методика використання
дидактичного, роздаткового матеріалу;
роль і
місце самостійних робіт у процесі навчання, роль вчителя у попередженні та
подоланні перевантажень учнів;
організація
диференційованої роботи з різними за підготовкою категоріями учнів;
зв’язок
викладання фізики з іншими навчальними предметами, політехнічна спрямованість
викладання фізики, відображення сучасних досягнень фізики і техніки.
Висвітлення ролі українських вчених у розвитку світової фізичної науки;
забезпечення
єдності процесу навчання, виховання та розвиток пізнавальних можливостей учнів;
оптимальність
вибору організаційних форм, методів та прийомів навчання;
раціональність
використання навчального часу уроку;
використання
інноваційних технологій навчання та виховання;
додержання
правил техніки безпеки та санітарно0гігієнічного режиму на уроці;
Діяльність учнів на уроці:
чи
вимагає вчитель від учнів при відповідях встановлення причинно-наслідкових
зв’язків між різними явищами та фізичними величинами;
наскільки
учні проявляють самостійність, чи вміють самостійно робити висновки та
узагальнення;
чи
вміють учні засвоювати знання, отримані
при вивчення інших предметів чи інших розділів фізики, для здобуття
нових знань, розв’язування задач та виконання експериментальних завдань;
наслідки
навчальний матеріал засвоювався безпосередньо на уроці, інтерес та увага при
вивчення нового матеріалу;
дисципліна
протягом уроку.
Діяльність вчителя на уроці:
педагогічний
такт, застосування прийомів співробітництва та співтворчості;
виконання
вчителем основних дидактичних вимог;
реалізація
основних функцій вчителя (вміння керувати класом);
володіння
вчителем педагогічною технікою;
робота
вчителя по підвищенню якості знань учнів.
Результати уроку:
ступінь
засвоєння теоретичного матеріалу, якість навчальних досягнень учнів;
знання
учнями основних фізичних теорій та вміння їх застосувати для пояснення
матеріалу, що вивчається;
яка
глибина та міцність знань учнів, наскільки учні привчені чітко та ясно
висловлювати свої думки, правильно застосовувати фізичну термінологію;
обсяг
домашніх завдань, їх відповідність вимогам програми, використання
диференційованих домашніх завдань;
організація,
систематичність, методи і форми перевірки знань учнів. Якість знань і виховне
значення уроку;
виконання
плану уроку; -- що на уроці не було досягнуто, чому;
реалізація
мети уроку; найбільш вдалі елементи
уроку; загальна оцінка уроку.
Немає коментарів:
Дописати коментар