Схема аналізу уроку біології
Готовність вчителя
й учнів до уроку:
наявність
плану у року;
вибір
типу, структури уроку;
підготовка
натуральних біологічних об’єктів, біологічного обладнання;
знання
змісту навчальної програми та інших інструктивно-методичних матеріалів з
питань, викладання біології, їх творче використання вчителем;
підготовка
дидактичного, роздаткового матеріалу, інших засобів навчання;
готовність
учнів до уроку;
раціональність
розподілу навчального часу.
Організація уроку:
чіткість
поставленої мети, завдань уроку, їх доцільність;
логічна
послідовність структурних елементів уроку.
Зміст уроку:
відповідність
змісту матеріалу програмним вимогам;
компактність
і системність матеріалу, що вивчається;
зв’язок
з практикою, життєвим досвідом учнів;
відповідність
змісту матеріалу віковим особливостям, навчальним можливостям учнів;
розвивальні
особливості уроку;
виховне
значення уроку;
вміння
вчителя виділяти головне в навчальному матеріалі, не допускати перевантаження
учнів.
Науково-теоретичний і
методичний рівень викладання:
- доцільність обрання форм
організації навчального процесу та оптимальність
їх поєднання, формування прийомів навчальної праці;
використання вчителем основних дидактичних принципів навчання (науковість,
доступність, системність і систематичність, міцність результатів навчання,
формування навичок самоосвіти тощо);
використання раціональних методів і прийомів навчання, їх удосконалення,
впровадження інтерактивних методик;
здійснення міжпредметних, внутрішньопредметних зв'язків, практична
спрямованість змісту навчання, зв'язок з життям;
формування екологічних знань та природоохоронних умінь учнів;
додержання вчителем вимог щодо виконання практичної частини програми:
проведення дослідів, лабораторних робіт, практичних занять, екскурсій;
використання досягнень біологічної науки, передового педагогічного досвіду;
наочність, засоби навчання на уроці (таблиці, карти, гербарії, муляжі,
вологі препарати, живі об'єкти, навчальні фільми тощо);
робота вчителя з формування сталого інтересу до вивчення предмета,
особливості різноманітних пізнавальних завдань;
інтегративний підхід до вибору й
реалізації освітніх технологій, методів, засобів і форм навчання;
Діяльність учнів на уроці:
різноманітність видів і характеру самостійної роботи;
активність на етапі актуалізації та застосування знань і вмінь;
дисципліна протягом уроку.
Діяльність учителя на уроці:
педагогічна техніка, мова вчителя;
педагогічний такт, прийоми співробітництва й співтворчості;
реалізація основних функцій вчителя.
Результати уроку:
обсяг, доцільність, диференціація домашніх завдань, їх відповідність
нормативним вимогам;
рівень та якість засвоєння і розуміння учнями найістотніших положень,
понять і закономірностей;
уміння учнів використовувати здобуті знання для обґрунтування біологічних
законів, понять, наукових фактів, явищ природи;
характеристика системи здобутих учнями біологічних знань, сформованість
навчально-практичних умінь і навичок;
рівень гігієнічних знань, умінь і навичок;
розвивальне і виховне значення уроку;
виконання плану уроку;
реалізація мети уроку;
методика оцінки навчальних досягнень учнів, об'єктивність оцінювання,
ведення тематичного обліку знань;найбільш вдалі елементи уроку;що на уроці не
реалізовано і чому; загальна оцінка
уроку.
Немає коментарів:
Дописати коментар