понеділок, 14 грудня 2015 р.

Схема аналізу уроку біології

Схема аналізу уроку біології

Готовність вчителя  й учнів до уроку:
наявність плану у року;
вибір типу, структури уроку;
підготовка натуральних біологічних об’єктів, біологічного обладнання;
знання змісту навчальної програми та інших інструктивно-методичних матеріалів з питань, викладання біології, їх творче використання вчителем;
підготовка дидактичного, роздаткового матеріалу, інших засобів навчання;
готовність учнів до уроку;
раціональність розподілу навчального часу.
Організація уроку:
чіткість поставленої мети, завдань уроку, їх доцільність;
логічна послідовність структурних елементів уроку.
Зміст уроку:
відповідність змісту матеріалу програмним вимогам;
компактність і системність матеріалу, що вивчається;
зв’язок з практикою, життєвим досвідом учнів;
відповідність змісту матеріалу віковим особливостям, навчальним можливостям учнів;
розвивальні особливості уроку;
виховне значення уроку;
вміння вчителя виділяти головне в навчальному матеріалі, не допускати перевантаження учнів.
Науково-теоретичний і методичний рівень викладання:
-   доцільність обрання форм організації навчального процесу та  оптимальність їх поєднання, формування прийомів навчальної праці;
використання вчителем основних дидактичних принципів навчання (науковість, доступність, системність і систематичність, міцність результатів навчання, формування навичок самоосвіти тощо);
використання раціональних методів і прийомів навчання, їх удоско­налення, впровадження інтерактивних методик;
здійснення міжпредметних, внутрішньопредметних зв'язків, практич­на спрямованість змісту навчання, зв'язок з життям;
формування екологічних знань та природоохоронних умінь учнів;
додержання вчителем вимог щодо виконання практичної частини програми: проведення дослідів, лабораторних робіт, практичних занять, екскурсій;
використання досягнень біологічної науки, передового педагогічного досвіду;
наочність, засоби навчання на уроці (таблиці, карти, гербарії, муляжі, вологі препарати, живі об'єкти, навчальні фільми тощо);
робота вчителя з формування сталого інтересу до вивчення предмета, особливості різноманітних пізнавальних завдань;
 інтегративний підхід до вибору й реалізації освітніх технологій, методів, засобів і форм навчання;
Діяльність учнів на уроці:
різноманітність видів і характеру самостійної роботи;
активність на етапі актуалізації та застосування знань і вмінь;
дисципліна  протягом уроку.
Діяльність учителя на уроці:
педагогічна техніка, мова вчителя;
педагогічний такт, прийоми співробітництва й співтворчості;
 реалізація основних функцій вчителя.
Результати уроку:
обсяг, доцільність, диференціація домашніх завдань, їх відповідність нормативним вимогам;
рівень та якість засвоєння і розуміння учнями найістотніших поло­жень, понять і закономірностей;
уміння учнів використовувати здобуті знання для обґрунтування біологічних законів, понять, наукових фактів, явищ природи;
характеристика системи здобутих учнями біологічних знань, сформованість навчально-практичних умінь і навичок;
рівень гігієнічних знань, умінь і навичок;
розвивальне і виховне значення уроку;
виконання плану уроку;
 реалізація мети уроку;

методика оцінки навчальних досягнень учнів, об'єктивність оцінювання, ведення тематичного обліку знань;найбільш вдалі елементи уроку;що на уроці не реалізовано і чому;  загальна оцінка уроку. 

Немає коментарів:

Дописати коментар