Схема аналізу
уроку географії
Готовність учителя й учнів до
уроку:
знання вчителем вимог навчальних програм, нормативних документів,
інструктивно-методичних матеріалів стосовно викладання курсу географії;
наявність плану уроку;
підготовка натуральних географічних об'єктів, географічного обладнання,
дидактичного матеріалу та інших засобів навчання;
• готовність учнів до уроку;
•
розподіл навчального часу на окремі етапи уроку.
Організація уроку:
чіткість формулювання мети уроку;
доцільність поставлених на уроці задач, ефективність шляхів їх вирішення;
логічна послідовність окремих етапів уроку;
відхилення від плану уроку, причини, які викликали ці відхилення.
Зміст уроку:
• тема уроку та її місце у програмі;
• відповідність змісту темі уроку;
компактність і системність матеріалу, який вивчається;
зв'язок з практикою, життєвим досвідом учнів;
відповідність матеріалу віковим особливостям, навчальним можливостям
окремих учнів;
• розвивальні особливості уроку;
• виховне значення уроку.
Технологія викладання та
учіння:
спрямованість на отримання гарантованих результатів;
використання активних та інтерактивних методів, традиційних та інноваційних
технологій навчального матеріалу;
оптимальний вибір організаційних форм, методів і прийомів навчання,
врахування навчально-матеріальної бази школи;
організація самостійної пізнавальної діяльності учнів, співвідношення
вчителя й учнів на уроці. Групова та індивідуальна діяльність учнів у процесі
занять. Робота учнів з підручниками, картами та іншими навчальними
посібниками;
додержання вимог чіткості, доступності, науковості, ідейності й образності
пояснення нового матеріалу;
наочність на уроці (предметна, зображувальна, символіко-графічна, статична
та динамічна);
поєднання викладання з профорієнтаційною роботою;
застосування сучасних засобів навчання, особливості різноманітних
пізнавальних задач, які організаційно-управлінські засоби навчання географії;
прийоми встановлення зворотного зв'язку закріплення знань та умінь;
методичні прийоми, використовувані з метою реалізації принципу
спрямованості навчання (культурологічної, гуманістичної, морально-етичної,
економічної, екологічної, естетичної, валеологічної тощо);
інтегративний підхід до вибору й організації освітніх технологій, методів,
засобів і форм навчання.
Діяльність учнів на уроці:
інтерес і увага при вивченні нового матеріалу;
активність на етапі актуалізації та застосування знань та вмінь;
різноманітність видів та характеру самостійної роботи;
дисципліна протягом усього уроку.
Діяльність учителя на уроці:
• мова, педагогічна техніка вчителя;
• реалізація основних функцій вчителя;
керівна роль вчителя (вміння керувати класом);
педагогічний такт, прийоми співробітництва та співтворчості.
Результати уроку:
виконання плану уроку;
• досягнення
мети уроку;
якість навчальних досягнень учнів, ступінь сформованості практичних умінь
і навичок;
• ступінь засвоєння теоретичного та фактологічного матеріалу, передбачених
програмою основних понять, законів і закономірностей, уміння застосовувати їх
під час пояснення географічних явищ, знання географічної номенклатури
відповідно до вимог програми;
ступінь сформованості загальнонавчальних умінь і навичок (робота з
підручником, навчальними посібниками, у тому числі специфічних для предмета,
уміння користуватися картографічними й статистичними матеріалами,
першоджерелами);
розвивальне та виховне значення уроку;
обсяг і зміст домашнього завдання, його диференціація, відповідність
нормативним вимогам;
найбільш вдалі елементи уроку;• що на уроці не реалізовано, причини;
•загальна оцінка уроку.
Немає коментарів:
Дописати коментар