понеділок, 14 грудня 2015 р.

Схема аналізу уроку географії

Схема аналізу уроку географії

Готовність учителя й учнів до уроку:
знання вчителем вимог навчальних програм, нормативних докумен­тів,
інструктивно-методичних матеріалів стосовно викладання курсу географії;
наявність плану уроку;
підготовка натуральних географічних об'єктів, географічного облад­нання, дидактичного матеріалу та інших засобів навчання;
• готовність учнів до уроку;     
• розподіл навчального часу на окремі етапи уроку.
Організація уроку:
чіткість формулювання мети уроку;
доцільність поставлених на уроці задач, ефективність шляхів їх вирі­шення;
логічна послідовність окремих етапів уроку;
відхилення від плану уроку, причини, які викликали ці відхилення.
Зміст уроку:
• тема уроку та її місце у програмі;     
• відповідність змісту темі уроку;
компактність і системність матеріалу, який вивчається;
зв'язок з практикою, життєвим досвідом учнів;
відповідність матеріалу віковим особливостям, навчальним можли­востям окремих учнів;
• розвивальні особливості уроку;       
• виховне значення уроку.
Технологія викладання та учіння:
спрямованість на отримання гарантованих результатів;
використання активних та інтерактивних методів, традиційних та інноваційних технологій навчального матеріалу;
оптимальний вибір організаційних форм, методів і прийомів навчан­ня, врахування навчально-матеріальної бази школи;
організація самостійної пізнавальної діяльності учнів, співвідношен­ня вчителя й учнів на уроці. Групова та індивідуальна діяльність учнів у процесі занять. Робота учнів з підручниками, картами та іншими на­вчальними посібниками;
додержання вимог чіткості, доступності, науковості, ідейності й об­разності пояснення нового матеріалу;
наочність на уроці (предметна, зображувальна, символіко-графічна, статична та динамічна);
поєднання викладання з профорієнтаційною роботою;
застосування сучасних засобів навчання, особливості різноманітних пізнавальних задач, які організаційно-управлінські засоби навчання географії;
прийоми встановлення зворотного зв'язку закріплення знань та умінь;
методичні прийоми, використовувані з метою реалізації принципу спрямованості навчання (культурологічної, гуманістичної, морально-етичної, економічної, екологічної, естетичної, валеологічної тощо);
інтегративний підхід до вибору й організації освітніх технологій, ме­тодів, засобів і форм навчання.
Діяльність учнів на уроці:
інтерес і увага при вивченні нового матеріалу;
активність на етапі актуалізації та застосування знань та вмінь;
різноманітність видів та характеру самостійної роботи;
дисципліна протягом усього уроку.
Діяльність учителя на уроці:
• мова, педагогічна техніка вчителя;   
• реалізація основних функцій вчителя;
керівна роль вчителя (вміння керувати класом);
педагогічний такт, прийоми співробітництва та співтворчості.
Результати уроку:
виконання плану уроку;  
• досягнення мети уроку;
якість навчальних досягнень учнів, ступінь сформованості практич­них умінь і навичок;
• ступінь засвоєння теоретичного та фактологічного матеріалу, передба­чених програмою основних понять, законів і закономірностей, умін­ня застосовувати їх під час пояснення географічних явищ, знання гео­графічної номенклатури відповідно до вимог програми;
ступінь сформованості загальнонавчальних умінь і навичок (робота з підручником, навчальними посібниками, у тому числі специфічних для предмета, уміння користуватися картографічними й статистични­ми матеріалами, першоджерелами);
розвивальне та виховне значення уроку;
обсяг і зміст домашнього завдання, його диференціація, відповідність нормативним вимогам;
     найбільш вдалі елементи уроку;
     •  що на уроці не реалізовано, причини; 
     •загальна оцінка уроку.

Немає коментарів:

Дописати коментар