понеділок, 14 грудня 2015 р.

Схема аналізу уроку фізичної культури

Схема аналізу уроку фізичної культури

Підготовка вчителя до уроку:
відповідність конспекту уроку його робочому плану;
знання та виконання вчителем програми з фізичної культури, норма­тивних документів та інструктивно-методичних матеріалів з питань фізичного виховання;
відповідність задач уроку програмовим вимогам, різнобічність задач, їх конкретність та посильність;
правильність підбору засобів навчання у відповідності з поставлени­ми завданнями, врахування психологічних, фізіологічних, педагогіч­них закономірностей навчання, врахування фізичного розвитку і фі­зичної підготовленості учнів тощо.
Організація уроку:
підготовленість місць навчання, обладнання, інвентаря. Санітарно-гігієнічний стан спортивного залу, зовнішній вигляд вчителя та уч­нів;
раціональність розподілу часу уроку по його частинах і снарядах;
доцільність використання площі спортивного залу, снарядів та інвен­таря. Раціональність розміщення і пересувань учнів;
доцільність використання методів організації роботи учнів, їх відповідність віку, завданням, змісту уроку (фронтальний, груповий, коловий, індивідуальний методи);
доцільність вибору методів виконання фізичних вправ у кожній частині уроку, їх вплив на навантаження, щільність, на вирішення задач уро­ку, відповідність віку учнів (поточний, почерговий, одночасний);
оцінка щільності уроку (загальної та рухомої), її відповідність типу і виду уроку. Робота вчителя з підвищення щільності й ефективності уроку;
ефективність роботи активу класу (фізорг, чергові, груповоди), ступінь їх підготовки, дотримання правил безпеки. Контроль й оцінка педа­гогом роботи груповодів.
Характеристика засобів, використовуваних на уроці:
наявність спеціально-підготовчих вправ для організації учнів. Від­повідність використовуваних засобів контингенту учнів, типу уроку, умовам проведення;
відповідність засобів основної частини уроку задачам, які розв'язуються на уроці (врахування можливостей учнів, дотримання раціональної послідовності в проведені уроку, використання педагогом полегше­них завдань, врахування позитивного переносу навичок, достатність повторення, її варіативність завдань);
підбір засобів заключної частини уроку, правильність забезпечення відновлення організму;
домашнє завдання, його доцільність, дотримання основних вимог до його змісту.
Характеристика методів, що використовуються на уроці:
якість володіння методом слова, його відповідність задачам, контин­генту, зміст інформації, яка передається;
використання методичних прийомів, які підсилюють словесні мето­ди (порівняння, повторення, інтонація тощо);
загальна культура мови вчителя (грамотність, багатство мови, емоцій­ність);
якість володіння методом демонстрації (які різновидності використо­вувалися, відповідність контингенту задачам і змісту уроку);
використання методичних прийомів, які підсилюють дію демонстра­ції (швидкий, повільний показ тощо). Якість та виразність показу;
використання поєднання показу і демонстрації;
якість застосування в уроці методів практичного розучування (цілісних, розподілених та цілісно-розподілених вправ), їх відповідність учням, які навчаються, задачам, які вирішуються, дотримання послідовності;
якість застосування в уроці методів попередження і виправлення помилок (метод застосування підготовчих вправ, метод зміни техніки (акцентування, сповільнення тощо), метод орієнтирів);
методичні прийоми, які використовуються з метою оволодіння тех­нікою.
Методика виховання фізичних якостей:
яка увага приділялася на уроці формуванню й удосконаленню постави;
зміст роботи з формування фізичних якостей, які завдання пропону­валися, які методи фізичного виховання при цьому застосовувалися (повторний, змінний, змагальний, ігровий), їх доцільність і відповідність віку, можливостям учнів, задачам уроку, умовам проведення тощо;
навантаження в уроці, її відповідність віковим особливостям, можли­востям учнів, задачам уроку, стадії навчання, умовам проведення. Ра­ціональність використання прийомів регулювання об'єму та інтенсив­ності навантаження (за рахунок довжини, швидкості, темпу тощо). Па­узи для відпочинку, їх тривалість, частота.
Виховна робота педагога:
які завдання пропонувалися для вирішення виховних задач;
як вирішувалися в уроці задачі розумового виховання (кмітливості, винахідливості, створення пошукових ситуацій, організації взаємонавчання), морального виховання (формування навичок культурної по­ведінки, виховання дисциплінованості, організованості, колективізму, товаристськості, взаємодопомоги), естетичного виховання (почуттів, смаків, формування гарної осанки, ходьби, краси рухів, краси поступків тощо), трудового виховання (працездатності, найпростіших трудо­вих навичок);
які методи при цьому застосовувалися (покарання, переконання, за­охочення тощо);
уміння педагога володіти класом, формувати свідоме відношення до навчання, забезпечити зацікавленість учнів.
Загальні висновки:
рівень сформованості умінь і навичок учнів;
методика оцінювання навчальних досягнень учнів;
освітня цінність уроку;
оздоровча цінність уроку;
виховна цінність уроку;
основні позитивні сторони діяльності вчителя;

основні недоліки в роботі вчителя, їх причини, шляхи усунення.

Немає коментарів:

Дописати коментар