Схема аналізу уроку історії, правознавства
Готовність учителя й учнів до уроку:
підготовка
дидактичного, роздаткового матеріалу. Інших засобів навчання;
знання
учителем програмних вимог, інструктивно-методичних матеріалів з викладання
історії, правознавства;
планування
навчального матеріалу, доцільність формування мети уроку, вибір типу уроку у
відповідності з його метою;
врахування
вікових, індивідуальних особливостей школярів, підбір диференційованих завдань.
Зміст уроку:
відповідність
змісту темі уроку;
які
завдання уроку, чим вони обумовлені, як в них відображені сучасні підходи до
мети і змісту шкільної історичної освіти;
в якій
мірі навчальний матеріал уроку відповідає вимогам та змісту освітньої галузі
«Суспільствознавство», як в змісті уроку відображені нові факти історичної
науки, сучасні підходи до аналізу й оцінки минулого, наявність неоднозначних
версій з приводу фактів, які вивчаються;
наскільки
взаємопов’язані були етапи уроку? Наскільки цілісним і внутрішньо логічним було
все заняття? Як формувалися опорні знання, використовувалися внутріпредметні та
між предметні зв’язки?
Характеристика методів, прийомів та засобів
навчання:
оптимальність
вибору організаційних форм, методів і прийомів навчання;
що (або
хто) був для учнів основним джерелом інформації по новій темі? Як він був представлений (єдиний і
безапеляційний, один з достовірних, спірний тощо). Чи навчав учитель школярів
прийомам критичного аналізу історичних джерел?
у чому
полягала навчальна праця учнів? Організація самостійної роботи школярів:
постановка проблемних питань, пізнавальних задач, формулювання логічних
завдань, формування в учнів навичок самоосвіти;
прийоми
активізації пізнавальної діяльності школярів, способи формування сталого
інтересу до вивчення історії;
залучення
учнів до творчої роботи щодо сприймання й осмислення нового матеріалу;
роль і
місце наочності у навчальному процесі;
турбота
по подоланню перевантажень учнів навчальною роботою;
використання
на уроці підручника, інших джерел знань;
використання
активних та інтерактивних методів навчання, традиційних та інноваційних
технологій, впровадження досягнень історичної науки, передового педагогічного
досвіду.
Поведінка учнів на уроці:
характеристика
пізнавальної діяльності та емоційно-вольової сфери особистості учнів
(сприймання, пам’яті, уяви, почуттів, волі, мови тощо);
взаємостосунки
вчителя й учнів (дисципліна; відношення учнів до матеріалу, що вивчається,
атмосфера творчого пошуку тощо);
відношення
учнів до навчальної діяльності, методика організації самостійної роботи;
активність
учнів протягом уроку.
Реалізація вчителем основних функцій;
педагогічний такт, прийоми співтворчості, співробітництва. Педагогічна техніка
вчителя.
Результати навчання:
обсяг,
зміст домашніх завдань, їх диференційований характер;
якість
знань, умінь і навичок учнів; методика оцінювання навчальних досягнень,
об’єктивність оцінювання;
засвоєння
учнями історичних понять, причинно-наслідкових зв’язків між подіями, розуміння
закономірностей розвитку суспільства, уміння характеризувати й оцінювати
історичні явища і події;
сформованість
системи наукових знань, глибина засвоєння учнями змісту світоглядних ідей;
знання
найважливіших теоретичних положень, висвітлених у праця видатних вітчизняних та зарубіжних істориків й
правознавців, архівних та державних документів, вивчення яких передбачено
програмою;
формування загально навчальних умінь і навичок
самостійно здобувати знання: складати план вивчення теми, конспекту, доповіді,
виділяти основну думку та суттєві моменти матеріалу, який вивчається.
Немає коментарів:
Дописати коментар