Схема аналізу уроку математики
Підготовка вчителя до уроку:
знання
та використання вчителем диференційованих програм, інструктивно-методичних
матеріалів з питань викладання математики;
визначення
вчителем мети уроку, типу уроку, відбір форм і методів навчання відповідно до
мети, підготовка дидактичного, роздаткового матеріалу, навчальних посібників, ТЗН,
комп’ютерної техніки;
відповідність
змісту навчального матеріалу програмам, віковим особливостям, можливостям
учнів.
Науково-методичний рівень викладання:
виконання
вчителем основних дидактичних принципів навчання (науковість і доступність
викладання, міцність результатів навчання, системність і систематичність
навчання, формування навичок самоосвіти, формування сталого інтересу до
вивчення предмету тощо);
використання
можливостей програмового матеріалу для формування наукового світогляду,
логічного мислення, загальнолюдських моральних і духовних цінностей, поваги до
національної культури і традицій;
формування
в учнів відповідальності за результати навчання в процесі розв’язування
математичних задач;
спрямування
діяльності учнів на вироблення вміння застосовувати отримані знання для
вирішення різноманітних практичних задач;
ефективність
здійснення учнями по елементного аналізу і встановлення відповідальності між
математичним записом висновків і їх словесним формулюванням;
оптимальний
вибір організаційних форм, методів (зокрема, інноваційних) і прийомів
викладання математики;
здійснення
індивідуального та диференційованого навчання;
раціональне
поєднання пояснювально-ілюстартивних методів з евристичного,
частково-пошуковими, здійснення проблемно-пошукового навчання;
робота
вчителя з розвитку логічного мислення учнів: розв’язування задач з аналізом,
спеціальний добір запитань, задач і вправ, виявлення раціональних шляхів
розв’язування;
розвиток
активної пізнавальної діяльності учнів, формування операцій мислення,
інтенсивність навчальної діяльності, щільність уроку;
формування
загально навчальних і спеціальних умінь та навичок учнів, формування опорних
знань, міжпредметні зв’язки на уроці;
система
самостійних, практичних, контрольних робіт, їх періодичність, зміст, ступінь
труднощів. Дотримання вимог до письмових робіт.
Діяльність
учнів на уроці:
формування
сталого інтересу до вивчення математики;
активність
учнів на етапі актуалізації та застосування знань та умінь;
різноманітність
видів та характеру самостійних робіт;
математична
культура школярів, уміння учнів застосовувати знання на практиці, працювати з
додатковою літературою;
ступінь
розвитку математичного мовлення і мислення учнів;
володіння
теоретичним матеріалом, основними поняттями, теоремами, законами, формулами,
алгоритмами;
дисципліна
протягом усього уроку.
Діяльність учителя на уроці:
педагогічний
такт, прийоми співтворчості та співдружності;
володіння
педагогічною технікою, мова вчителя;
керівна
роль вчителя (вміння організувати роботу учнів на уроці);
реалізація
основних функцій учителя.
Результативність навчально-виховного процесу:
співвідношення
за трудністю і обсягом домашніх і класичних робіт;
якість
знань, умінь, практичних навичок учнів;
забезпечення
базового рівня математичної освіти;
об’єктивність
оцінювання навчальних досягнень учнів, ведення тематичного обліку знань;
сформованість
в учнів навичок роботи з підручником, довідковою літературою, таблицями,
мікрокалькулятором, комп’ютером тощо;
наявність
навичок усного рахунку, сформованість обчислювальних навичок;
ступінь
розвитку мислення учнів, умінь розв’язувати задачі, доводити теореми;
розвивальне
і виховне значення уроку;
виконання
плану уроку;
реалізація
мети уроку;
найбільш
вдалі елементи уроку;
що на
уроці не реалізовано, чому;
загальна оцінка уроку.
Немає коментарів:
Дописати коментар